Måndag 23 maj

Vad händer en helg när man byter bort fest, nöje och ledighet för monsterarbetspass fre- sön?

jo,
man har årets lugnaste "inlämning av uppgifts firande" - ETT glas vin på Mörners som räcker mellan 21-24
man har omänskliga väckningar inställda på mobilen - 05,40 lör+sön
jag skulle kunna säga att man slipper se lite överdrivet förfriskade människor spy men själva grejen är den att jag träffade Erika och lillkillen i lördags och mini spydde som vanligt ner mig ett antal gånger så den teorin med ej spyasyn stämde ju inte riktigt
men däremot så....
sitter man inte och gäspar ikapp och tar sig för huvudet på söndagens morgonrapport - man är istället pigg och gla och bakar till och med en tårta till gamlingarna



istället för att vara bakissugen på det mesta men ändå äcklad av allt i matväg så ser man fram emot söndagskvällen då man avklarat jobbhelgen och det bjuds på grillat!
 

När klockan ringer för jobb på måndag morgon så är man inte helt slut - istället så, eller nej, inte istället, jag är helt slut när klockan ringer och tänker kuljul, nu startar vi 8:onde arbetsdagen i sträck,  bara 6 kvar. Så när det gällde detta så spelade det föga roll om man hade festat på lördagen eller ej. 
 
Vet inte vart jag vill komma med denna utläggning egentligen för jag föredrar att vara ledig framför jobb  oavsett om jag ska festa eller inte.
Så boven i dramat är ju faktiskt arbetet, inte något tramsigt som festande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0