Måndagkväll

Min lägenhet ser verkligen ut som ett ihopplock....och det är ju precis det den är.
Varken orkar, kan eller vill jag lägga ner nån vidare energi på att fixa det heller....känns lite onödigt när man ska bo här så kort tid och alla ens möbler egentligen befinner sig i en annan lägenhet.
Hursomhelst så tänkte jag att det minsta man kunde göra för att få det någorlunda hemgtrevligt var ju att fixa någon sorts blomster....en riktig alltså.
Det tyckte tydligen morsan oxå så hon köpte åtta stycken till mig.....
vänta där tänkte jag...
hur ska jag lyckas hålla dessa vid liv?
och åtta.....var ska jag ställa alla?
det har nu gått två månader och jag kan konstatera att jag nu har 7 blommor kvar varav 2 ligger i koma...och väntar på döden

här är blomma 8.....vi tog farväl idag



dokumentation om fortsättningen för dessa blommor fortsätter sommaren ut.....
jag försöker verkligen hålla dom vid liv, det ska verkligen poängteras
jag skyller istället blommornas öde på omständigheter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0