Tisdag 11/5 2011

gick upp innan klockan ringde imorse, så way to early var man uppe av någon outgrundlig anledning
hann se nyhetsmorgon och vädret - två gånger (??!!)
inte varje dag man hinner packa och klä sig utefter vad meterolgerna säger på morgonkvisten
skulle ju dra till stan för lite uteserveringshäng direkt efter träning och jobb så tänkte att här kan vi nu passa på att tänka långsiktigt
meterologerna sa regn, åskskurar och svalare
tittade ut på morgonen....och blev lite skeptisk till vädernissarnas väderutlåtande
 såg en klarblå himmel och 20 grader på termometern
men dum som man var litade man på dem ändå
 tänkte att detta skulle vara ett utmärkt tillfälle att kunna håna andra som sitter alldeles snopna i den plötsliga kylan och regnet medan man själv kan plocka upp sitt fina paraply och varma jacka

med facit i hand kan man säga att min klädsel och medtagna paraply inte var något att stoltsera med, varken på dagen eller kvällen
det har bara varit en onödig packning att dra omkring med
och jag blev istället hånad för mitt paraply i den strålande solen och den 20 gradiga värmen
 kyss mig i arslet meterolger
så med det, inget mer vädertittande på morgonen - SOV ISTÄLLET, för guds skull!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0