Torsdag 12 maj

hade bokat tvättstugan för kvällen
planen var att jag skulle slänga in tre maskiner direkt när jag kom hem från träningen och sen ta hand om det när jag kom hem igen senare på kvällen
kom hem från träning med andan i halsen och hade en kvart på mig att hämta tvätten och slänga in den innan jag skulle möta upp Jennie
kånkade ner tvättpåsen för alla trappor för att mötas av att tvättstugan var upptagen
VAD I HELVETE?
då hade man för första gången råkat ut för den IQ-befriade tvättstugemaffian
jag hade bokat kvällspasset men så hade ngn idiot bokat sig efter mig......men GRATTIS pucko, det finns inget pass efter! 
Det fanns en ledig maskin så jag slängde in en iaf, lämnade sedan en lapp.....
 

När jag sen senare på kvällen var på väg hem kom jag på den arga lappen och ångrade mig lite....har man startat den berömda tvättstugebråket nu?
Kommer jag att komma ner i källaren och möta min sista stund?

Trippade ner iaf och möttes av en lapp som inte var den jag skrev.....



Okej, tur då. Inget bråk! Men va faan.....vadå trodde jag var klar? Jag hade ju inte ens börjat?
Vips så vart jag förbannad igen....fick ju trots allt inte tid att tvätta allt, inte ens i närheten!
Drämde igen dörren, slängde de blöta kläderna på axeln och surade iväg.
Amen vad i *******
Nycklarna kvar i tvättstugan, dörren låser sig per automatik.
Okej....kul!
Hur ska man lösa detta?
Kommer ju inte in i lägenheten, BRA MARIA!
Finns inget annat en knacka på första bästa lägenhet....
Gör slag i saken och en man kommer och öppnar...
Förklarar mitt ärende och, vad tror ni jag nu ska säga?
Det ni tror hände givetvis!
- Jaha, de va du skrev lappen.....jag ber om ursäkt! Hoppas det löste sig! Men man kan ju säga att vi är knitt nu i och med att du väckte mig med detta hystersika knackande?
- Ehhhhh, självklart är vi de stammar jag fram.

Fasen oxå....jag som tänkte att jag skulle vara lite anonym med min lapp! Det gick ju sådär, åt pipsvängen skulle man kunna säga.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0