111111 snart 1111

Flyttat hem till farsan igen alltså - typ sex år sen sist.
Men nu är man tillbaka - visserligen bara för 10 veckor men ändå.

Ny bostad betyder i vilket fall som helst nya saker att vänja sig vid.
Topp tre i saker jag inte lyckats vänja mig vid och med det inte kunnat undvika att störa ihjäl mig på...... än så länge.

* Jag har slutat räkna men säg att det är cirka 15 gånger. Så, 15 gånger har nån av mina saker i badrumsskåpet  trillat ner i toan. Tandborste, mascara, deo you name it - i toan har de vart! fantastiskt! Speciellt på morgonen när både tid och humör är av knapert slag.
* Den lilla lilla tröskeln vid hallen - ska vi slå till med 32 gånger? Så,  32 gånger har jag snubblat över tröskeljäveln.
* Farsan lider av kombinerad dövhet och tankspriddhet. Härlig kombo. Hur många gånger har jag fått sätta i öronproppar i mina vackra öron denna vecka? 11? 290?

Det var topp tre!
Och här följer även en riktig jävlig bubblare:
* Hur många mornar har jag vaknat av att skitungarna över gatan motvilligt går till dagis? Svaret kräver ingen betänketid - 100% av alla mornar.

Jag hoppas att jag kommer att kunna konstatera en nedgång med minst 50 % av samtliga punkter till nästa vecka.

Annars? Jo, idag är det 11.11.11 och det kan väl ingen ha missat? Klockan är typ 10 och jag har hört infon cirka sjuttioelva gånger. Vill inte ens tänka på vilket ramaskri det kommer att bli när klockan slår 11:11:11.
Vad är det för trams egentligen? De som var med när det var 1111-11-11 kl 11:11:11 kan komma o Wowa lite....men tvivlar på att de är särskilt många. Så shuta upp nu.



Kommentarer
Postat av: Frida

Maria, seriöst - skriv krönikor!! skriv en bok, du skriver hysteriskt roligt! Älskar´t!!!!! :D

2011-11-11 @ 16:28:54
URL: http://fridacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0