70.4

vaknade upp i morse med först en suck och sedan med en känsla av att en hamsterliknande pälsklump hade parkerat mellan halsmandlarna.
efter det kom en suck till.
då kom jag på att jag ska nog inte sucka mer för hamstern i halsen verkar vilja löpa amok i något medföljande hjul när jag gör det och ni kan ju bara gissa hur obehagligt det är.

så jag gick upp och kunde då urskilja ett ledord för dagen ....obenägen.
jag hatar´t.
nu är klockan snart två och jag är så fruktansvärt rastlös.
men är man obenägen händer det inte så mycket med lösningen på rastlösheten
snarare tvärtom.
apatiskt tillstånd börjar infinna sig.

så apatiskt att klockan hann bli tre innan någon fortsättning på detta inlägg kom.

Men så kom jag och tänka på den föreläsning jag var på i veckan....."det blir alltid som man tänkt sig".
Enligt den så bäddade alltså min suck och efterföljande tanke för denna skitdag.
Ska vi backa bandet så skulle jag ha tänkt:
haha....en hamster i halsen. Så tokigt. Tur att det inte var ett marsvin...de är ju större.
Sen skulle jag ha hoppat upp ur sängen och omfamnat både dag och hamster.

Men den obenägna tanken hann före så dagen fick sig en knytnäve istället. Too bad.
Och inte fick min obenägenhet en knuff i rätt riktning när nyheterna meddelade att Berit var på väg in över Sverige.
Berit....man bara hör hur hiskeligt vädret kommer att bli.
Nae,  nya tag imorn. Utvilad, hamsterlös (inte ont i halsen längre alltså), frisk och kry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0