Nu ni.

konversation med min något åldersdöva far:

jag: Fasen farsan...lyssna på den här. Äkta du låt. Riktigt bra.
farsan: vem är de?
jag: Takida
farsan: the killer?
jag: nej, Takida
farsan: en kille?
jag: nej, lyssna, T A K I D A
farsan: e det en kille?
jag: äh, va faan. De heter heter Takida. Kom in i matchen nu. Ska jag bokstavera eller?
farsan: jaha, Takida, säg det då.
jag: JA! GRATTIS och välkommern in i matchen!!!

På tal om match så har farsan och jag nu dukat upp för fotbollsfest. Milan - Barca börjar snart och peppen är hög i soffan. Det är jag och gubbar gånger tre. Vi har precis mättat våra magar med middag och snart ska även ben och strupe få sig en omgång - de ska värmas med dryck (inte mina ord utan farsans, i mitt gäng brukar vi kalla det "festa till det").

När matchen är slut gissar jag på att vi kommer att ha ett dövsnöre till i soffan. Moi för de som inte förstod det. 
Spännande afton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0