Alldeles för tidigt...

Har länge fascinerats av karln och samtidigt ställt mig frågan "hur i helvete" angående mysteriumet....Silvio Berlusconi.

Såg denna bok i bokhandeln nyligen och kanske kan man komma närmare ett svar på sin "hur i helvete" fråga efter att man läst den.



Har redan läst ett par kapitel och min fråga har faktiskt redan börjat klarna en aning. Något som oxå tenderade att klarna eller snarare konstaterades efter ett kapitel var "jag måste vara gammal".
Författaren tar i boken upp olika aspekter och faktorer som kan förklara varför Italienarna röstar på mansgrisen Berlusconi.....en av faktorerna sägs vara Italiens motsträvan att vilja hänga med i utvecklingen.
Man tar datautvecklingen som exempel och jag citerar:
"så sent som för ett par år sedan stod datakunskap fortfarande på skolschemat för italienska låg och mellanstadiebarn."
O helvete....jag gick minsann i skolan på den tiden då datakunskap fanns med på schemat.

(ps. Japp, klockan för inlägget stämmer. Kan inte sova. 05.52 och ja har redan hunnit lyssna till en P3 dokumentär, bloggat och lyssnat igenom spotify listan "vardagsmys". Låt mig somna nu. ds)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0