!

en smått fräsig upptäckt gjordes i veckan
jag önskar att jag kunde säga att det var moi som gjorde den
tyvärr är så inte fallet

Det har visat sig att jag haft min klocka hängades upp och ner i två år....

   

och därför har den oxå kunnat störa mig och mina vänner i två år.

Alt 1 är alltså "fel" håll - det håll jag haft. I exemplet ovan visar timvisaren att klockan snart ska slå halv någonting medan minutvisaren visar att klockan snart ska slå hel någonting. Med andra ord - svårt att se vad klockan faktiskt är. Är klockan snart tolv eller  snart ett?

Alt 2 är då "rätt" håll. Inte det håll jag haft. Men "hållet" jag tydligen borde ha haft. Exemplet ovan ger inte utrymme för några tvivel. Klockan är halv åtta - that´s it.

Vilket trams...hur kan det bli fel bara för att man råkat vända på klockan?
Klockan är dessutom snyggare åt "fel" håll.


Kommentarer
Postat av: cecilia

haha, ledsen att jag kom och förstörde ditt bästa exempel på att ikea gör "felkonstruerad skit" ;)

2011-10-25 @ 15:46:35
URL: http://dolkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0