Lördag 15 oktober

Min andra hälft finns vid min sida hela helgen.
Syster är här på besök.
Vid min andra sida finns som vanligt hon jag bor med.
Jag talar givetvis om Emma.

Idag har jag och mina båda hälfter pluggat (?)....nu på eftermiddagskvisten har koncentrationen börjat dala, de flesta knivarna i lådan är trubbiga och det fnissas mest hela tiden.
Något som har en tendens att bli svårt när allt detta händer är att finna rätt ord för att formulera det man vill ha fram i sin  text.

Nyss frågade jag Emma:
Varje gång jag ska beskriva att en ny situation eller förutsättning har "hänt" så kommer jag bara på formuleringen "kommit till stånd". Hit me med en alternativ formulering så jag kan variera språket!
Emma svarar:
Förspel

Va det roligt?
Det var iallfall sjukt roligt för oss med tanke på den sinnesstämning vi för tillfället var i.
Det fick iaf avsluta vår pluggdag. Det är ju trots allt lördag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0