befrielse.

Vilken dag.

Jag tror jag har upplevt det mesta i känsloväg idag. De har avlöst varandra likt perfekt uppställda dominopjäser som väntar på att falla för att sedan göra det.
Alla pjäser är nu fallna och en enorm lättnadskänsla värmer ända in i benmärgen.
Jag vill krama om känslan och suga på karamellen lääääänge.

Under denna utbildning så har jag vid två tentatillfällen kännt att detta kommer inte gå vägen. Jag har kuggat. Första omtentan är att vänta.

Tentan vi fick tillbaka idag var av den sorten....jag var helt övertygad om att det skulle stå ett fett U på den.
Bara att gilla läget. Bara att skylla sig själv när man inte pluggat ordentligt, man kan inte bananskala hur länge som helst. Nångång ska den som har lätt för sig snubbla. 
Tusen försvarsmekanismförklaringar.
MEN, att förbereda sig för ett U är omöjligt trots att man vet vad som väntar.
Så med det.....ångesten som kom över mig likt en ångvält när jag skulle hämta tentaresultatet idag går inte att beskriva. Det är så fruktansvärt hemskt.

När jag sedan kunde gå därifrån med ett G i handen var jag så mosad av ångvälten att jag knappast kände något. Nu försöker jag bara greppa lättnaden och tacksamheten och njuta av det som idag skedde. Faan så gött.


Så med det.....med bakgrund av gårdagens inlägg - jävlarannama, vad det har tänds lampor omkring oss idag. Och det är inte resultatet av mina nyinköpta glödlampor. Det är något större.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0