L I N K Ö P I N Gvisit

det är ju märkligt
tiiiiiiiiiidigt imorse gick en trött Maria upp för att ta bussen hem till Linköping
väl i hallen, fortfarande en aning trött, bestämmer hon sig för att det är dags att byta ut de låga conversen till de höga
det är trots allt på väg att bli höst på riktigt nu
dessvärre kommer det senare visa sig att hon inte har lyckades hålla i vid den "nya" idén tillräckligt länge
hon tar på sig skor och knatar iväg mot bussen

väl på bussen är Maria fortfarande trött....det är sövande att sitta i en buss
hon vaknar hursomhelst till vid ett tillfälle, tittar ner på ENA foten och konstaterar att det faktiskt inte är så stor skillnad mellan höga och låga converse
somnar om igen
dessvärre kommer det senare visa sig att hon inte har jämfört de båda skorna utan hon har bara tittat på ena skon

tillslut är Maria framme i Linköping där möter hon upp sin morsa för en lunch
innan lunchen passar hon på att hoppa in och pröva ett par löparskor
killen i butiken ber Maria att ta av sig skorna för att mäta hennes fötter.....
Maria böjer sig ner och får nu syn på båda sina fötter, bredvid varandra, i dagsljus
ingen vidare syn
tyvärr hade skokillen upptäckt det lilla misstaget oxå


ja, mina vänner
Denna lilla fadäs hände alltså mig idag.
Jag entrade Linköping med en hög och en låg converse.
Det är ju fantastiskt.
Trösten jag fick av morsan var - de är iallafall vita båda två.
Och vad det beträffar skokillen så låtsades jag som om att det var meningen att ha en av varje.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0