About kicking ase

efter dagens löprunda var "trampa i skit skörden" fördelat enligt följande:

* fårskit - höger och vänster sko
* äckelsnigel - höger sko

samma runda som jag idag sprang går jag nästan varje morgon.....kommer aldrig hem med någon "trampa i skit skörd" då

som jag ser det finns det tre möjliga förklaringar till detta fenomen

1. Jag springer så snabbt att jag inte hinner se vad som finns på backen. Lite Bolt stil alltså.

2. Jag springer så graciöst och upprätt att jag för den skullen inte ser vad som finns på backen. Lite Michael Johnson stil alltså.

3. Det handlar varken om att jag springer snabbt eller graciöst - snarare tvärtom. Jag springer långsamt, segt, lite lätt hukandes med en trött blick ner i backen. Det ser ut som att jag vilken sekund som helst ska tippa över. Med andra ord så ser jag både fårskit och sniglar men jag väljer att trampa i det om det nu skulle komma i min väg. Detta för att jag helt enkelt ser "trampet i skiten" som en större vinst än att väja och därmed riskera att behöva springa några centimeter extra.

Självfallet så handlar det om förklaring ett alt. två i mitt fall. Något annat vore ju knas. Förklaring tre är bara taget ur luften, en förklaring som jag chansar på finns, något som skulle kunna hända men som givetvis inte passar in på mig.
Som vanligt är jag helt objektiv när jag påstår detta.


Hursomhelst....fårskit eller inte under skorna....när man är omringad av denna miljö när man tar sig en löptur så är lite fårskit under skorna ett billigt pris att betala om jag får säga det själv.
Så mer fårskit åt folket.




Kommentarer
Postat av: cecilia

haha förklaring tre skulle nog stämma ganska bra in på mig ;)

2011-09-06 @ 18:58:57
URL: http://dolkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0