God afton.

är det ett tecken på tankspriddhet?
tecken på att hjärnan för tillfället går på ett litet för högt varvtal?
eller
vad faan är det som gått fel när:

man hittar en påse med gammal gröt hängades på ens rumsdörrhandtag?

bakgrundsfakta
gick förbi matbordet och fick syn på den kvarglömda gröten som stått där sen frukost.....tar med tallriken ut i köket, ser att soppåsen är full så slänger gröten i en ny påse
precis efter det måste det gått liiite fel

istället för att tömma papperskorgen och stoppa i soppåsen med gröt så går jag tydligen ifrån köket med "grötpåsen" i handen
tankspriddheten har alltså satt igång
av med påsen blir jag först efter att jag lite snyggt hängt upp den på min rumsdörr......vid det här laget är jag antagligen helt ovetande om vad det är för något jag hänger på dörren (eller jag hoppas det)

tror ni att jag blev en aning förvånad när jag 10 timmar senare går och lägger mig och i samband med det hittar en påse med ett innehåll bestående av någon sorts äcklig gegga hängades på dörrhandtaget?

tror ni att jag blev ännu mer förvånad när jag insåg att det var min frukost........?

.......för vad faan gjorde den där?

Hade lust att gå hänga den på Emmas dörr och låtsas som att det var hon som va lite crazy men insåg snabbt att det skulle vara svårt att övertyga henne om att hon faktiskt hade ätit gröt till frukost.
Hade hon mot förmodan gjort det denna morgon så hade hon med all säkerhet fått påsen på dörren.
Då hade min fadäs kunnat förvandlas till ett nördigt skämt.
Nu vart det bara äckligt och irriterande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0