forts på den där ångesten....

jag förstår inte hur man har lyckats fånga en så lugn och nöjd Maria på bild idag...
förstår inte hur det kan se "mysigt" ut
allt vad mitt ansiktsuttryck visar motsäger vad jag faktiskt känner just nu
det är kaos, jag hatar mina anteckningar och det är absolut ingen cosy känsla som befinner sig i varken kropp, knopp eller rum
och jag förstår ingenting
Vad är detta för jävla känsla? De ska va gött och "plugga".
Det ska inte vara helvetet - det ska vara himmelriket (kanske lite överdrivet men ni förstår skillnaden).



konstigt att man alltid ska gömma bort hur det är att ha tenta med medföljande ångest
jag lovar att i övermorgon är orden "tentaångest" och "helvete" ett bortträngt minne och jag kommer återigen framställa studentlivet som synonymt med glidarliv

kanske kommer jag har gjort det redan imorgon - låt oss säga vid fem tiden...
för då räknar jag med att vi sitter och firar av tentan med lite öl och kanske ett och annat bowlingkast (okej, kast, vissa tvivel på om man säger så)

sådär ja, då avslutar vi detta och kan konstatera av sak nummer 49 på "onödigt att göra vid stressat tentaplugg" listan nu är genomfört
nummer 50 och sista punkten är att säga godnatt innan elva
go natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0