Onsdag.

Min slitna gamla simmaraxel har valt att göra sig påmind på det senaste.
Fuck you känner man ju lite åt det.

Nu har min läkare valt att en skulle få lite hjälp till ett "fuck you right back axeljävel". Så med "nöje" (ett inte så bra nöje i längden, jag vet) har vi nu satt gång med kortisonssprutande.

Nu ligger jag i soffan och har en aningen tung arm vid min sida men en arm som helt plötsligt är NÅGORLUNDA förmögen att användas för att klia sig själv på ryggen, en arm som möjligen kan läggas över huvudet om man skulle vilja någon dag, en arm som kan föras bakåt en bit iallafall.
En ny, visserligen liten, värld börjar öppna sig för mig och medföljande lem. En gammal värld har visserligen gjorts sig påmind oxå, en värld där daglig gummibandträning med axeln är ett måste igen.
Men i jämförelse med allt annat som oxå befinner sig i nuvarande värld så är denna gamla värld ett I-landsproblem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0