ah, va faan.

vilket antiklimax.

när jag igår entrade Kalmar kände jag att en dunderförkylning var på gång, halsen var som sandpapper och en extremt irriterande hosta gjorde sig rolig.
men
jag trodde stenhårt på att en hel natt med ostörd sömn skulle få det att vända.

jag gick igår till sängs tidigt men hostan va ihärdig och störde min chans att komma till ro, min onda hals gjorde sig dessutom påmind vid varje andetag. Jag hävde i mig vatten och varmt honungsvatten i timmar för att mildra hostan. Tillslut gav den med sig en aning och mina andetag blev tyngre.
Kring 04.00 somnade jag.....
.....för att sedan vakna en halvtimme senare av akut kissnödighet orsakat av allt drickande och inte nog med det, den incidenten upprepade vi cirka 6 gånger under resten av natten.

Så,
den goda nattsömnen uteblev, jag är fortfarande tjock i halsen, rösten är obefentlig och givetvis, den enda timme jag sov i sträck var den timmen jag skulle ha gått upp för att göra mig klar för morgonens föreläsning så således missade jag den.

Bra början på dag vart det.

Inatt går jag till sängs med samma utgångsläge....inatt ska jag dock besegra antiklimaxläget. Hur vet ja ännu inte. Alternativet kissa i sängen har jag inte med för den som lurade på det.
Jag vet iaf att imorn ska ja vara frisk. Skola 9-16, jobb 16.30-21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0