Frågetecken.

Nae, vill ju inte riktigt åka va. Vill ju mest bara vara kvar.
Kom till stationen o som om ödet ville säga mig något så var tåget inställt.
Precis då, när jag insåg att jag blivit lite förälskad i ödet o istället hatade kustpilen plingade det upp ersättningstrafiksinformation på tv-apparaterna.
Ödet var som bortblåst och jag fick snällt lomma iväg till den buss som istället ska ta mig ner till Kalmar.
Gillar inte att åka buss.

Bussvärden frågade om biljett och jag sa att det löser jag gärna en nu.
Det kan du glömma sa hon och gick.
De gör ja mer än gärna sa ja.
O så åkte man gratis idag igen.
Inte för att de gör allt okej men de e ju tacksamt.

Tacksamt är även lite sömn. Det ska uträttas. Innan sömn kan ja konstatera att de småländska skogarna är vackert snöklädda och jag blir sådär nördigt sugen på att dra till fjällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0