Torsdag.

Gullunge!

Står i badrummet med fröken minst. Tandborstning står på schemat.

Jag: va fint du borstar tänderna L! Nu blir tandtrollen så rädda att dom absolut inte vågar göra några hål i dina tänder.

L: mmm, har du några hål Maria?

Jag: nae, men de är för att ja borstar tänderna precis som du.

L: har din kille hemma några hål?

Jag: jag har ingen kille där hemma.

L: e han död?

Jag: nae, jag har ingen kille där hemma bara.

L: så han kommer tillbaka? Har han några hål då?

Jag: nae, men jag har ingen kille som är hemma hos mig.

L: Maria, då kan jag komma hem till dej. Imorn kanske. Kan ja borsta tänderna med dg då.

Jag: min prinsessa, klart du kan komma hem till mig. Inte imorn kanske men någon annan dag.

L: Maria, du har leksaker hemma, inte bara borsta tänderna? 

Är det inte underbart?
Så frispråkigt, så enkelt.
Ikväll läste vi "tre små grisar". Hann knappt komma igenom halva pixiboken innan de båda slocknade och det var dags att bära över dem i respektive säng.

Nu ligger ja i soffan. Hör deras snusande i rummen bredvid. Det är smittsamt, det är minst sagt ett sövande ljud för barnflickan i fråga.
Men hon ska hålla sig vaken. Det ska hon givetvis.

Har sagt de förr men det är värt att nämnas igen - denna familj, så underbar. Så underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0