Torsdag.

har insett att jag har en förkärlek till metaforer.
inte allmängiltiga metaforer utan mer egenpåhittade, gärna långsökta och en aning detaljrika metaforer.

häromdagen påpekade en person detta.
jag bestred först hans uttalande men jag fick snällt krypa till korset då han sådär lagom näsvist kom med en del bevismaterial från gamla blogginlägg, som dessvärre inte gick att sopa under mattan.

Min halsont förklaring var ett av bevisen...jag själv tycker att det är förhållandevis glasklart vad det är jag menar när man läser detta...utan att för den delen behöva nämna ordet halsont.

"vaknade upp i morse med först en suck och sedan med en känsla av att en hamsterliknande pälsklump hade parkerat mellan halsmandlarna.
efter det kom en suck till.
då kom jag på att jag ska nog inte sucka mer för hamstern i halsen verkar vilja löpa amok i något medföljande hjul när jag gör det och ni kan ju bara gissa hur obehagligt det är."

Med eller utan metaforberoende så är jag nu, återigen, på väg norrut.
Lite mys i Linkan först sen drar ja mej mot flygplatsen.
En annan har ju utvecklat ngn sorts flygrädsla så jag får väl se till att festa till de litegrann under bilfärden till Skavsta.
Spännande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0