tisdag.

min hjärna går på högvarv just nu.
varje litet fack i huvudet har fullt upp med att planera och strukturera för att få rätsida på tempo och kaos i livet.
i detta tillstånd glömmer jag bort nuet för att endast ge plats åt sen.
Carpe diem går med andra ord inte inte ens att stava till.
det är ett otacksamt tillstånd som jag gärna gör mig av med snarast möjligt.

att jag ens lyckats skriva detta inlägg är ett mirakel för under tiden har jag nämligen, i mina tankar, lagat mat, filat på problemformulering till uppsatsen, bokat tåg, planerat tvättid, hängt den planerade tvätten, ringt åtaliga samtal, vart på toa, köpt present och säkert mycket mycket mer. Just det, jag har även, på riktigt, sett filmen vi nyss hyrde.

nae, imorgon gör vi detta lite roligare.
go with the flow lixom.
vi ser till att njuta av dagens roliga.
vi låter morgondagens roliga snällt vänta på sin tur så att vi har möjlighet att faktiskt fullborda det förstnämda - att njuta av nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0