Nu är ja där.

Valdusson o jag befinner oss på något så fint som på Calmar stadshotell. Vi sitter och förkovrar oss i ny kunskap.
Det är föreläsning.
På kvällen.
Det är högst frivilligt,
det kostar oss till och med många guldpengar.
Vi drar ner medelåldern avsevärt.
Vad är det som har hänt?
Vi beter ju oss som de 25-åriga socionomstudenter som vi faktiskt är.



Ja. Det är så enkelt.
Känns bra.
För att kompensera detta seriösa läge ligger det dock i sin natur att man lättar upp det hela lite.
Delar med oss av det vi hörde föreläsningsdeltagarna bakom oss komma fram till i pausen.
• det befinner sig en milf här.
• om Fia kommer på förfesten så tror den ena att han kan få sig ngt. Den andra är mer tveksam till det uttalandet.
• de funderar på om det kommer ngn lös brud på fredag.

När jag vänder mig om så känner jag rent spontant att oavsett om milfen är här eller om Fia är på festen eller till och med om den lösa bruden skulle dyka upp på fredag så kommer ingen utav dem antagligen få sig något.
Onödig diskussion med andra ord.
Så åter fokus på det vi här för.
Föreläsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0