On(d)sdag.

Märkligt det där.
Att man aldrig lär sig. Eller är det att man aldrig kan komma ihåg? Eller är det att man alltid förtränger?
Kanske är det en kombination av samtliga alternativ.
Men ta mej faan, en sak är då säker. Att det till varje terminstart ska vara ja o Emma som står där utan CSN pengar är bara givet. Detta för att vi återigen har missat att registrera oss på kursen eller glömt studieförsäkra eller vad det nu är vi kan ha sett förbi.
Vt 2012 var givetvis inget undantag.
Så nere i källarhaket hos E & M kör vi några extra dagar med ledmotivet "tomt på kontot, klapp, klapp, tomt på kontot" ( typ iaf).

De e fint de.
Samtidigt kan jag skåda polare dra till Mexico, Hawaii - you name it!
Men vi är inte bittra vi inte.
Vi sjunger med. På fredag kan ja ju sjunga "lite mer än vanligt på kontot, klapp, klapp".
Inte att förringa.

Terminstart idag iaf. Termin sex.
Terminen då examensarbetet ska skrivas.
Det kan ju bli spännande. KAN alltså.
Läraren som höll i introt föll mig iaf i smaken och det är ju ett gott tecken.
Han var sådär lagom laidback. Höll inte någon uppstressad monolog om hur tufft vårt liv kommer att bli med en c-uppsats.
Det gillar jag.
Ingen behöver påminna mig om vad för sorts termin detta kommer att bli. Det vet vi redan allesammans.

Så nu mina vänner kliver vi med trevande steg in i stormen för att i mitten av terminen nå stormens öga.
Den dagen den sorgen.
Vi börjar ju lite lätt med forskningsmetodik. Forskningsmetodik som vi redan läst minst 30 hp av. Hur mer fördjupat kan det bli kan man undra?
Hur eller hur så måste man ju kunna kalla sig både socionom och forskningsvetare när man är klar.
Eller jag kommer kalla mig det iaf. Det och mycket mer. Givetvis. Vem är inte förtjänt av det efter alldeles för många år av studier?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0