svar på tal till föregående inlägg...

.....på tal om too late till början av urspårat tillstånd.

Du sa vad?

Emma och jag befinner oss i badrummet.
Jag borstar tänderna och Emma tvättar bort sminket.

Emma vänder sig om när hon är färdigtvättad och säger:
- Asså, de e så himla konstigt. Även fast jag känner dig väl och allt så är jag ändå rädd att du ska sticka en kniv i ryggen på mig medan jag står med hela ansiktet i vatten och inte ser något.
Medans detta något obscena uttalande sker märker Emma att jag inte riktigt förstår vart hon vill komma eller hur hon tänker så hon fortsätter:
- Asså, jag tänker inte bara så när du står bakom. Det är precis likadant när Kim (hennes pojkvän) står bakom mig i badrummet. Och ni är ju mina två närmaste.
Efter denna fortsättning ser jag fortfarande lite frågande ut men mest är jag full i skratt. Jag kan dock inte skratta fullt ut i och med att jag har tandbortstjaffs i hela käften. 
Emma tar det säkra före det osäkra och ger en slutgiltig förklaring till varför "knivtankarna" kommer.
- Asså, det är ju från den där filmen sjätte sinnet. Den scenen förföljer mig.
Jag spottar ut tjaffset och gratulerar madame till att ha battlat sig ur ett aning ogenomtänkt uttalande på ett utmärkt sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0