måndagmorgon.

operation "vända på dygnet" fortsätter vilket givetvis betydde tidig morgon även idag.
det har varit en märklig vecka i den bemärkelsen att jag inte har haft någon känsla för vad det har varit för dag när jag vaknat på morgonen. jag har inte haft någon känsla för vad det har varit för dag någon tid på dygnet egentligen.
tema dagvild - minst sagt.
imorse slängde jag på mig jackan och något sömndrucken började jag knata iväg på min morgonpromenad.
vid rundningen av första hörnet krockade jag med en brud som kom gående med en systemetpåse och en pizza.

jag svepte förbi pizzadoften och förvirrade tankar började fullkomligt löpa amok i mitt huvud.
nu måste jag verkligen vara ute och cykla.
vad faan är det för dag? är det ens dag?
att det var hon som var ute och cyklade fanns inte på kartan utan att betvivla mig själv var närmast till hands.
tog upp min mobil och stämde av med kalendern...
dubbelkollade med radion oxå.
det var dag, det var morgon och det var måndag.
jag var inte helt borta.
hon däremot måste haft en sjuhelvetes jävla efterfest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0