att ifrågasätta.

jag har någon sorts fetisch till listor.
inte så att jag blir upphetsad (inget att skriva i boken "hur man raggar upp Maria" alltså) utan mer tillfreds.
jag är beroende av mina listor.
jag är beroende av att skriva listor.
skriva lista dit, skriva lista hit och gärna lite dit igen.
allt som ska göras ska skrivas i listor.

Idag hade jag, mina vänner och min lista en heldag på stan.
Min lista var väldigt kort. En pryl stod på listan.
Hur i helvete kommer det sig då att jag kom hem med 11 olika påsar.
Med det som facit, hur nödvändig verkar min listfetisch vara rent funktionsmässigt?

idag kom jag dessutom på mig själv med att skriva "skriv lista" på än av mina listor.
då kände jag att varningsflaggorna började vaja i horisonten.
jag måste faan gå på avvänjning.
det innebär ju dock att allt papper, alla pennor samt min mobil måste försvinna ur min åsyn under den obestämda rehabtiden.
det håller ju inte. det är ju inte rimligt.
så flaggorna får vaja på helt enkelt, kanske att jag får ta mig en ny funderare ang. listberondet den dagen då flaggorna vajat så pass att de tappat fäste och således blåser runt utan flaggstång.

metaforer.....vad de kan stjäla uppmärksamheten egentligen.
plötsligt kom detta inlägg att handla om flaggor.
snyggaste flaggan har ju för övrigt Brasilien.
o där lämnade vi definitivt huvudämnet.

bäst att även lämna detta forum, innan det spårar ur helt menar ja.  



too late.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0