Upplysning.

Hur många gånger kan man ta fel på en och samma sak? Självklart, många parametrar spelar in i svaret på den frågan. Jag kan iallafall säga att om man bor på ett hotell i Karlskrona och har denna utsikt från sängen så tar man fel på sak och sak ungefär varenda gång möjligheten ges, alltså varje gång synen hamnar i fönstret. En naken, okänd, blöjbärande och stel man vill man ju inte ha utanför fönstret. En naken man i statyanda kan man ju dock leva med. Att det i detta fall faktiskt var en staty glömde jag bort efter varje gång jag blev varse om att det var det. Så ungefär 95 gånger hade vi alltså en naken man utanför vårt fönster. Alla dessa 95 gångerna visades det dock vara en staty. Skulle det den 96 gången faktiskt visa sig vara en naken man så skulle jag fått föga gehör. Gehöret tappades vid kanske tjugonde gången. Lite" vargen och pojken" historien style skulle man kunna säga att jag försatte mig i under denna hotellvistelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0