veckokollen.

jag har semestrat mest hela veckan.
oerhört spontant blev det, oerhört bra blev det med.
 
vi åkte till Karlskrona. må kanske vara så att ledighetsfaktumet var lite snefördelat mellan oss båda.
en som var helledig, en som skulle jobba mer än mest.
jag skötte iaf min ledighetspost helt utan anmärkningar.
 
efter det drog jag själv till min numera gamla hemstad, Kalmar.
dagar i sol, kväll i fest.
fantastiska människor jag lämnat kvar i denna stad.
Maria skulle inte dricka sprit.
Cissi bjöd på bara sprit.
Maria drack sprit.
Inte ens min Mc Donalds dricka fick gå i fridens tecken, innan jag visste ordet av det var samtliga muggar spetsade med oklarheter.
 
när torsdagen var ett faktum, likaså bakfyllan, de 29 graderna och vindstillheten fick stranden sig återigen ett kärt återbesök.
på tal om kära återbesök så avslutades denna minisemester med ett kärt återbesök och sedan hemfärd.
en trött bilresa hem.
en utarbetad man och en bakissjuk kvinna.
en kamp om klockan, en kamp i bilreg.nr.
hem kom vi iallafall.
 
helgen firades sedan in med fyrverkierier. eller man skulle kanske kunna säga att min minisemster avslutades med fyrverkerier då hela helgen består av nattjobb.
men, hela helgen och även två veckor framöver består oxå av OS.
så fabulous.
OS-sändningar dygnet runt, det är så jävla megafabulous.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0