oslagbart.

Ja, vart ska man börja?
För att släta över det faktum att detta forum har gapat extremt döfött de senaste veckorna gör jag det enkelt för mig och startar uppdateringen med att slänga fram ett saftigt midsommarscoop.
 
I år styrde gänget kosingen mot skärgården, närmare bestämt Landsort, detta för att fira aftonen på storslaget vis.
Torsdag till söndag levde vi í den så kallade skärgårdsidyllsbubblan.
 
För att få ett litet hum om dessa dagar presenteras först de mest brukade orden:
* Ligg ner!
* Hjärtligt välkomna
* Tack för att vi fick komma, seriöst alltså.
* Skål
* 3G
* Tår
* Doggen
* Faaaaan
* Kan du fylla på mitt glas oxå?
* Var är vinet?
* Tår
* Knapp
* "Flickor talar om kärleken"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nedan kan  midsommaraftonsmorgon bevittnas.
Klockan hade precis passerat 08.00 och dagens första knapp och dopp stod på schemat.
Strongt.
Och kanske en aning osmakligt.
 
 
Tvagning i det tolvgradiga vattnet är inte att förringa.
 
Pausa, återhämtning, uppvärming.
 
 
 Så där så, nu är vi redo......
 
 
......och där började det hela spåra ur. Det är ju märkligt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nattdopp på G. Troligtvis välbehövligt men samtidigt sjukt ogenomtänkt.
 
Här mina damer och herrar har klockan slagit lördagförmiddag och ett ärligt försök till att se bekymrad ut kan skådas.
VARFÖR?
Jo, en av damerna var på ett aning hetsigt humör och råkade tappa hemmanycklarna i sjön.
Incidenten skapade ett hysteriskt skrattkaos hos de tre övriga damerma.
Det uppskattades inte riktigt av dam nummer ett.
Detta märkte dam nummer två, tre och fyra vilket gjorde det ännu svårare för dem att inte spotta ut sig pikar och skrattanfall.
När påhoppet om att vi inte skulle ha tagit denna situation på allvar kommer på tal visar vi dock stolt upp detta kort och dementerar allt som har med skratt att göra.
 
 
 
 
Skål för funnen 3G!
 
Denna lilla detalj gör att trovärdigheten kring begreppet "skärgårdsidyll" sätts i gungning,
Jag talar givetvis inte om min egen existens i denna miljö utan myggjävlarna.
 
Avslutningsvis.
Plötsligt händer det.
3 G täckning inne i huset.
Hela crewet jublar tyst.
 
Avslutningsvis på avslutning: Oförglömligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0