Dagar som flyger.

Lillfröken ringer:

E - Hej Maria, tänkte att vi skulle planera lite för imorn, imorn på kvällen.

Jag - mmmm

E - Mys o så litegrann.

Jag - Mmm, de e klart vi ska ha fredagsmys!

E - Kan vi äta tacos imorn Maria?

Jag - jaaaa, va gott. De är min favorit, de gör vi E!

E - Men Maria, kan du laga tacos då?

Jag - (En aning stött) eh, ja, jamen de e klart ja kan.

E - (lite osäker) Är de säkert?

Här, precis här, hamnar vi i lite utav ett dödläge.
Antar att de är förgäves att anklaga en femåring för outgrundade påhopp?
Antar också att de är förgäves att övertyga fröken om att jag faktiskt kan laga tacos precis lika gott som frökens mamma.

Så jag lämnade diskussionen där och sa istället till fröken att hon gärna fick hjälpa mig med tacosen imorn och att den med all säkerhet kommer bli en riktig kalastacos då.

Det svaret var fröken mer än nöjd med, lillasyster med om man ska lyssna till de ljud som hördes i bakgrunden.

Så, imorn blir de alltså tacokalas, Disneydags och lek med kidsen på Öland.
Festligt värre för moi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0