Tisdag.

Idag har vi jobbat lite allehanda oklarheter.
Vi (jag) har tagit fel på personer vi (jag) har varit säkra på och tagit rätt på personer vi (jag) vart osäkra på.

Skickade en förfrågan med lite krav till hyresvärden. Dock visade det sig att meddelandet skickades till pappan i en av familjerna jag är barnvakt hos inte hyresvärden.
Fick ett lite frågande svar tillbaka.

Skickade oxå iväg en förfrågan ang vår uppsats till en av mina gamla lärare på högstadiet. Adresseringen var en vild chansning men den visade sig vara helt korrekt. Fick svar, ett lite överrumplande svar dessutom.

Ringde morsan gjorde ja med, trodde jag. På riktigt ringde jag min gamla frisör Mona. Sa åt henne att plocka upp mig på stationen nästa vecka. Mona var väldigt frågande till det önskemålet. Jag förstod givetvis ingenting.

Den enda korrekta kommunikation idag var samtalet till Bobban. Och då ska jag egentligen erkänna att jag först ringde Banken. Men jag blev direkt misstänksam när den så kallade Bobban ombad mig att trycka in siffror som skulle koppla mig till mitt ärende. Och något ärende vid namn "skvaller" fanns inte.

Som sagt, lite oklar dag. Eller en något oklar Maria-dag. Lite som de brukar med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0