något att ta upp på lämplig stämma.

jag har tagit upp denna problematik tidigare men ty det har inte skett någon förändring på området.

JAG TALAR GIVETVIS OM SMÅKRYPENS OBARMHÄRTIGA FRAMFART DÅ SOMMARVÄRMEN GÖR SIG PÅMIND!

Denna dag spenderades ett par stenkast från vårt hem, alltså på Stensö. Som man kan ana av namnet så ligger det omringat av vatten, fantastiskt fint.

Nåväl, tillbaka till själva problemet.


När jag ligger och solar, njuter av värmen och en bra bok så VILL INTE JAG att små jävla myror attackerar mitt filtrevir. Jag vill inte ha några spindlar som kryper i mitt hår. Och jag vill definitivt inte att någon okänd art (jag pratar givetvis fortfarande om småkryp)  försöker krypa sig in innanför mina bikinitrosor.

Dessa myror är egentligen värst. Genom att göra sig av med dem, alltså döda dem, hamnar man i vad man skulle kunna kalla ett moment 22.

För ni förstår, myror ska ständigt bära omkring på sina döda polare och i och med att bärandet kan vara lite utav ett besvärligt projekt för en ensam myra så ser den ensamma myran till att tillkalla alla sina omkringliggande polare för bärhjälp. Det krävs nu inga större studieskulder för att räkna ut vad som sker med myrfarmen omkring dig varje gång du dödat en myra. Preciiiiiis, den ökar - desto fler myror du blir av med desto fler samlas runt dig, tillslut ligger du i någon jävla halvdöd myrstack.

Och inte nog med det, när man ska ta kort på detta fenomen, ja, då fångas de inte upp av kameran. Medan människor får handskas med det faktumet att kameran definitivt fångar upp en genom att lägga på 5 kg så har myrorna det så avspänt att de förlorar 5 kg. Och ja, de blir faan inte mycket kvar av en myra då.

Här är ett kort på massor av myror, massor av myror som kors och tvärs bär omkring på döingar. Det var tokfullt på motorvägen (vägen mellan grästuvorna). Men kan en enda myra skådas? näherå.



Hur mycket jag lyckades läsa mellan mina manövringar gällande småkrypsangreppen, analyseringarna angående myrornas öde och väg samt korttagningen är svårt att säga men man ju höfta och då skulle jag höfta på ett par sidor sådär. Tur att dagen genererade en solbränd kropp iaf.



god natt mina vänner, det är ni värda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0