Söndag.

Skulle vilja påstå att jag stod för förmiddagens mest heroiska insats.

Jag lärde min far hur man hanterar och använder en iPhone.
Oj, O J.

Nivån ligger på ungefär "detta är en gaffel, en sådan äter man med"

Första kvartens konversation löd ungefär;
Mapp?
Nej, app
App?
Ja, app, ett sorts typ program, en sida.
Mapp?
Nej, asså du kan ha apparna i mappar.
Appar i mappar.
Precis, för att organisera programmen typ. Precis som du gör på datorn.
Mapp alltså.
App, i en mapp, skit i namnen nu. Nu kör vi lite teleinfo.

Jag fortsatte förklara allehanda finesser. Tydliggjorde att om man trycker på knappen längst ner så kommer man alltid att komma till telens ursprungsläge.

Avslutade "kursen"

Cirka 15 gånger efter kursen slut, (vilket var typ en gång var tionde minut) så kom frågan/konstaterandet;
" jaha, och hur kommer jag tillbaka nu då?"

Då räknade Maria till tre väldigt långsamt, svarade sedan "knappen längst ner" för att därefter tänka "ja, han påstår ju inte ngt tramsigt som "det var bättre förr" iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0