säkert superläsvärt.

idag skedde något spektakulärt.
det var egentligen inte själva händelsen i sig som var spektakulär, den var snarare lite typisk mig. det var istället the outcome som var utav den spektakulära arten.

va ute på eftermiddagspowerwalk.
hade hörlurar i öronen som var kopplade till mobilen i fickan.

gick över den lilla bron till stensö, ökade ofrivilligt tempot i gången då en sån där megamegapepp (möjligt att jag svängde lite häftigt med armarna också) låt drog igång.

och så vips,
mobilen åkte ut ur fickan.
jag såg som i slow motion hur den for mot marken med min fot som tänkbar landningsbana.
min fot var dock på språng och hann inte hindra sin enorma framfart.
vips igen,
mobilen hamnade mycket riktigt på foten och jag bokstavligen lobbade iväg den.

efter detta var ju helt klart ett F A N på sin plats.
inte något vidare spektakulärt i historien än sålänge iaf. det hade la vart typiskt mig att sparka ner en iphone i vattnet?

MEN så P L Ö T S L I G T  H Ä N D E R  D E T !

mobilen hamnade inte i vattnet, mobilen landade precis på brokanten efter lite glid i mossan.

Fantastiskt!

Jag tänkte givetvis att detta måste ju dokumeteras. O M man vart snopen när man insåg att prylen som skulle dokumeteras och prylen som skulle sköta dokumenationen var samma pryl. Hur i helvete skulle dokumentationen då ske?
Vilken besvikelse i den stundande glädjen.

Det fick bli ett scenkort iaf, telefonens placering samt mitt jubel får ni imagina så att säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0