2011 vs 2012

För exakt ett år sedan, den 2 oktober 2011, prydde detta min blogg.


Det känns ganska långt borta just nu.
Inte för att det var ett år sedan, inte för att jag nu faktiskt inte befinner mig i Kalmar utan för att det då var fucking jävla sommarvärme, vi drack öl i shorts och spelade kubb vid självaste stranden i strålande sol och 20 grader värme - den 2 jävla OKTOBER.

Idag är det 10 grader kallt och regn. Det är fucking höstväder.
Jag dricker kaffe i mina långbyxor, har plockat fram paraplyt och ska cykla ner mot stan i något sorts blåsregn. Med andra ord inte superfestligt.

Man skulle nästan kunna tro att jag är lite bitter.
Men skenet bedrar ännu en gång.
Vädret hatar jag. Men jag gillar höstmörkret.
Och idag ska jag träffa Tessan. Tessan som äntligen flyttat hem från USA och inte nog med det, valt att bosätta sig i Linköping. Hyvens choice om du frågar mig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0