lack of....

uttrycket "man ska hoppa på tåget när man känner sig trött" är ett uttryck som jag bör leva efter men som jag dessvärre har lite svårt att komma ihåg att faktiskt göra.  
jag missar nästan ALLTID det där förbannade sovtåget.
och när jag väl har missat det tåget, när jag missat en vink från en gäsp, ja då är alla resterande tåg SJ-tåg vilket gör att de är inställda eller kraftigt försenade. 
så vad händer då?
jo, jag ligger vaken halva natten.
 
när man jobbar natt missar man alla avgångar, man missar samtliga ersättningsbussar, man missar allt. 
det är därför som jag vid 7.30 tiden på morgonen efter ett nattpass rullar tummarna, tittar upp mot taket liggandes i sängen och undrar "När ska jag fatta att man inte kan förlita sig på järnvägar och SJ?" När börjar tågen rulla igen? 
 
Imorn ska jag iaf hoppa på ett tåg som jag inte har några som helst problem med att komma i tid till. 
Feståget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0