Tisdag.

Jag möter upp morsan för avfärd mot Malmö.
Morsan är på ett vad man skulle kunna säga "hemskt humör". Ett sådant där oresonligt dåligt humör.
Svordomar far åt höger och vänster, jag tror jag till och med hörde ett könsord.
Jag har lite svårt att ta hela situation på allvar och kan därför inte riktigt hålla mig för skratt i mellan åt.

Mamma svär och jag småler.

Plötsligt inser vi båda att vi befinner oss på motorvägen åt fel håll.

Morsans humör vet nu inga gränser samtidigt som mitt småleende går över till något hysteriskt asgarv.

Det går bra nu.
Nu är vi tillbaka i Linköping iaf och och styr nu kosingen söder ut, den rätta vägen.

"Fittradare", "skitgubbar", "helvetesregn" här kommer vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0